Twoja strona internetowa to Twój profil w sieci. To centralne miejsce, w którym możesz zaprezentować swoje zainteresowania i umiejętności, nawiązać kontakt z potencjalnymi pracodawcami i klientami oraz zaprezentować się światu. Innymi słowy, jest to podstawowe narzędzie marketingu cyfrowego, które może zwiększyć świadomość Twojej marki, zbudować zaufanie wśród osób odwiedzających Twoją stronę i pomóc Ci zostać znalezionym w sieci… Bez względu na to, w jakiej branży działasz i jaką niszę w sieci chcesz wypełnić swoimi treściami. Potraktuj stronę internetową jak cyfrową wizytówkę lub CV. Powinna ona prezentować Twoje kluczowe kompetencje i pokazywać, co możesz zaoferować potencjalnym klientom. Obecnie dostępnych jest wiele rodzajów stron internetowych. Niektóre z nich są bardziej odpowiednie dla określonych nisz niż inne, w zależności od tego, co mają do zaoferowania swoim użytkownikom. Ten artykuł na blogu wyjaśni Ci wszystko, co musisz wiedzieć o stronach internetowych, abyś w przyszłości nie przegapił tego niezbędnego narzędzia marketingu cyfrowego.
Co to jest strona internetowa?
Strona internetowa to platforma cyfrowa, która umożliwia kontakt z ludźmi i kieruje ruch do Twojej firmy. Strony internetowe mogą być zarówno w trybie online, jak i offline. Istnieją różne rodzaje stron internetowych, takie jak portfolia online, sklepy internetowe, blogi biznesowe i inne. Wszystkie one są cyfrową reprezentacją firmy. Najlepszym sposobem na zrozumienie różnicy między stroną internetową a blogiem jest rozważenie ich funkcji. Strona internetowa jest bardziej skoncentrowana na dostarczaniu informacji, natomiast blog jest bardziej skoncentrowany na pisaniu treści. Jeśli więc planujesz używać strony internetowej jako cyfrowej wizytówki firmy, blog może być wykorzystywany do celów prywatnych.
Jak zbudować stronę internetową
Tworzenie strony internetowej to złożony proces, który może być wykonywany przez profesjonalistów. Jeśli szukasz narzędzia do tworzenia stron internetowych, możesz wybierać spośród wielu różnych opcji. Do najpopularniejszych narzędzi do tworzenia stron internetowych należą WordPress, Squarespace i Shopify, a większość właścicieli firm skorzysta z jednej z tych platform, jeśli będzie miała taką możliwość. Budując stronę internetową, musisz wziąć pod uwagę następujące aspekty swojej obecności w sieci. – Nazwa domeny. Nazwa domeny to nazwa Twojej strony internetowej. Aby ją zapamiętać, jako nazwy domeny można użyć łatwego do zapamiętania słowa kluczowego. – Hosting. Odnosi się do platformy, na której będzie umieszczona Twoja witryna. Może to być zarówno darmowa platforma open-source, jak WordPress lub Squarespace lub płatna opcja, taka jak Bluehost lub HostGator. – Treść. Treść jest tym, co decyduje o sukcesie Twojej strony. To ona przyciąga i zatrzymuje odwiedzających na Twojej stronie na jak najdłuższy czas w trakcie ich podróży, a w efekcie końcowym – przy zakupie produktów i usług od Ciebie. – Układ strony. Wygląd i sposób działania witryny ma kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia i zatrzymania odwiedzających. Wygląd witryny można łatwo zmienić za pomocą motywów i szablonów.
Różnica między blogiem a stroną internetową
– Pierwszą różnicą między blogiem a stroną internetową jest ilość informacji, które można znaleźć na blogu. Blog zazwyczaj zawiera krótkie artykuły. Z drugiej strony, strona internetowa zawiera wiele informacji i szczegółów, przez co trudniej się po niej poruszać. – Inną różnicą między blogiem a stroną internetową jest grupa odbiorców. Blog jest zwykle pisany dla grupy niszowej, podczas gdy strona internetowa ma za zadanie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Na przykład można założyć blog o kazaniach, którego celem jest dotarcie do niszowej grupy chrześcijan. Treść bloga będzie się jednak różnić od treści strony internetowej, którą chcesz stworzyć.
Korzyści z posiadania strony internetowej
– Każda firma potrzebuje strony internetowej dla celów budowania marki i marketingu. Niewiele jest jednak osób, które poświęcają czas i wysiłek na stworzenie atrakcyjnej strony internetowej z bogatą treścią. Posiadając stronę internetową, możesz stworzyć atrakcyjną witrynę i zyskać więcej ruchu z wyszukiwarek. Dzięki temu można zaistnieć w Internecie i zdobyć więcej potencjalnych klientów dla swojej firmy. – Posiadanie strony internetowej daje także centralne miejsce dla działań marketingowych. Możesz tworzyć treści i budować linki do swojej witryny, aby dotrzeć do większej liczby osób i budować swoją markę. – Strona internetowa to także funkcjonalne miejsce do przechowywania ważnych dokumentów i plików. Witrynę można wykorzystać jako sposób komunikacji z klientami, np. do wysyłania biuletynów i aktualizacji. – Witryna internetowa stanowi również platformę do prowadzenia działalności gospodarczej i zwiększania przychodów. Za jej pomocą można tworzyć różnorodne treści oraz promować swoje produkty i usługi. – Wreszcie, co nie mniej ważne, strona internetowa może również pomóc w zapewnieniu sobie miejsca w wyszukiwarkach. Wyszukiwarki używają algorytmów do określania pozycji witryny w rankingach. Posiadanie strony internetowej pomoże Ci uzyskać lepszą widoczność.
Dlaczego warto zbudować stronę internetową dla swojego biznesu
– Internet jest potężnym narzędziem marketingowym, które pozwala na wirtualny kontakt z potencjalnymi klientami. Jednak bez strony internetowej nie będziesz w stanie tego zrobić. Strona internetowa jest w zasadzie wizytówką, którą zostawiasz każdemu do przeczytania i potencjalnego zaryzykowania. Gdy potencjalni klienci odwiedzają Twoją stronę internetową, mogą przeczytać o tym, czym się zajmujesz, kim jesteś i na czym polega Twoja działalność. – Strony internetowe są również doskonałym narzędziem do zbierania potencjalnych klientów. Wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, stosują algorytmy, aby określić, na którym miejscu w rankingu znajdzie się Twoja witryna.
Przydatne narzędzia do tworzenia stron internetowych
– WordPress – jedna z najpopularniejszych i najszerzej stosowanych platform do tworzenia stron internetowych, WordPress obsługuje ponad 27% sieci. Od profesjonalnych projektów po układy przyjazne dla urządzeń mobilnych – WordPress jest idealną platformą dla Twojej strony internetowej. – Squarespace – Squarespace to wielokrotnie nagradzana platforma, która pomaga w łatwym tworzeniu atrakcyjnych stron internetowych. Posiada również kreator typu “przeciągnij i upuść”, który pozwala na uruchomienie witryny w ciągu kilku minut. – Shopify – Shopify to jedna z najbardziej przystępnych cenowo i skalowalnych platform do tworzenia udanych sklepów ecommerce. Jest idealna dla firm, które nie mają dużego doświadczenia technicznego, dzięki czemu możesz skupić się na rozwoju swojej działalności.
Przydatne narzędzia dla SEO i SEM
– Google Search Console – Google Search Console to darmowe narzędzie, które pozwala na zarządzanie i śledzenie działań SEO i SEM Twojej witryny. Możesz również zobaczyć błędy indeksowania na swojej stronie i naprawić je. – SEMrush – SEMrush jest potężnym narzędziem, które pozwala zobaczyć, jakie są aktualne i przeszłe rankingi witryny, a także śledzić jej wydajność w wyszukiwarkach. – Keywords Tool – jest to darmowe narzędzie, które pomaga odkryć słowa kluczowe o długim ogonie i dowiedzieć się, czy są one istotne dla Twojej branży. Można również sprawdzić, jaki poziom trudności mają przypisane słowa kluczowe.
Dlaczego potrzebujesz strony internetowej dla swojego biznesu
– Każda firma potrzebuje strony internetowej dla celów brandingowych i marketingowych. Jednak niewiele osób poświęca czas i wysiłek, aby stworzyć atrakcyjną stronę internetową z dobrą treścią. Nie można po prostu wejść na stronę internetową i ją stworzyć. Potrzebne są również umiejętności kodowania, aby zbudować witrynę, oraz hosting, o który trzeba zadbać. Strona internetowa może być inwestycją w Twoją firmę, ale powinieneś poświęcić trochę czasu na zbadanie różnych platform i zdecydować, która z nich będzie dla Ciebie najlepsza. – Strona internetowa jest w zasadzie wizytówką, którą można pokazać wszystkim. Kiedy potencjalni klienci odwiedzają stronę internetową, mogą mogą przeczytać o tym, czym się zajmujemy, kim jesteśmy i na czym polega nasza działalność. – Wreszcie, posiadanie strony internetowej to jedyny sposób, aby konkurować w świecie marketingu cyfrowego.
Przydatne wskazówki dotyczące tworzenia strony internetowej
– Wybierz nazwę domeny – Nazwa domeny to nazwa Twojej strony internetowej. Aby ją zapamiętać, jako nazwy domeny możesz użyć łatwego do zapamiętania słowa kluczowego. – Wybierz motyw – wygląd i sposób działania witryny ma zasadnicze znaczenie dla przyciągnięcia i zatrzymania odwiedzających. Wygląd witryny można łatwo zmienić za pomocą motywów i szablonów. – Napisz treść na swoją stronę internetową – treść jest tym, co decyduje o sukcesie Twojej strony. To ona przyciąga i zatrzymuje odwiedzających na stronie przez jak najdłuższy czas ich podróży, a w efekcie końcowym – zakupu produktów i usług od Ciebie. – Dodaj formularz zapisu na listę mailingową – Ludzie chcą pozostać na Twojej stronie, a najlepszym sposobem na zatrzymanie ich tam jest zapewnienie im możliwości zapisania się na listę mailingową. – Zbuduj linki do swojej witryny – Linki są w zasadzie instrukcjami dla wyszukiwarek, gdzie umieścić Twoją witrynę w rankingach. Możesz budować linki do swojej witryny za pomocą backlinków, udziałów w mediach społecznościowych oraz udziałów w artykułach i wideo.
Wnioski
Strona internetowa jest głównym narzędziem marketingu cyfrowego, które może pomóc Ci w budowaniu świadomości,