Instagram stał się popularnym portalem społecznościowym do zamieszczania zdjęć, a także stories- czyli bieżących relacji. Jako, że social media mają potężną moc, coraz więcej ludzi widzi w nich możliwości zarobku. W ostatnich czasach, to właśnie Instagram stał się jednym, z głównych kanałów sprzedaży produktów i trzeba przyznać, że jest to kanał niezwykle skuteczny. Jak zatem sprzedawać na Instagramie i co powinniśmy wiedzieć o sprzedaży przez tego typu platformę?.
Reklama kluczem do sukcesu
Sprzedaż instagramowa nie wydaje się zbyt skomplikowanym procesem. Wszystko jednak zależy od odpowiedniej promocji. Mamy więc możliwość zakupu reklamy sponsorowanej na Instagramie. Dlaczego jest to wspomnianym kluczem do sukcesu?. Zwróćmy uwagę na specyfikę platformy:
- użytkownicy przeglądając Instagram, poświęcają na to długie godziny.
- większość użytkowników, klika w interesujące reklamy na Instagramie, znacznie częściej niż na innych platformach.
To wszystko, przemawia za tym, że inwestycja w reklamę, naprawdę będzie opłacalna. Możemy więc promować się w zwykłych reklamach w aktualnościach. Wyglądają one jak typowy, dzienny post, ale możemy także zainwestować w reklamę na stories. Odbiorca, zauważy ja, gdy będzie po prostu przeglądał stories swoich znajomych, a dodatkowo wyświetli się ona na całej powierzchni ekranu. Reklama na Instagramie, są więc niezwykle łatwym i szybkim sposobem na rozpoczęcie tam sprzedaży, gdyż wypromuje ona nasze produkty i zwiększy zainteresowanie nimi.
Współpraca z influencerami
To również świetny sposób by, rozpocząć sprzedaż na Instagramie. Kim są influencerzy?. To osoby, które w Internecie zdobyły rozgłos i mają pewien wpływ na kształtowanie opinii publicznej. Współpraca z nimi, zagwarantuje nam więc odpowiednią promocję. Jest to szybki i łatwy sposób, na rozruszanie naszego instagramowego sklepu. Nawiązanie z nimi współpracy, często odbywa się poprzez wymianę wiadomości i ustalenie odpowiedniej stawki i sposobów promocji. Czy chcemy być widoczni na ich insta-stories?. Czy chcemy by oznaczyli oni nas w poście z naszym produktem?. Wszystko jest kwestią ustalenia, pomiędzy nami, a influencerami. Nie zależnie od tego, co wybierzemy jedno jest pewne, warto zainwestować w tego typu promocję.
Podstawy skutecznej sprzedaży
Pierwszą z nich jest posiadanie profilu biznesowego. To kluczowe do rozpoczęcia sprzedaży na Instagramie. Jeśli posiadamy profil sklepu na Facebooku, uwierzytelnijmy swój instagramowy profil, by wiadomo było jakie mamy produkty, ale także zwiększy to zaufanie do nas- jako sprzedawcy. Pamiętajmy o wysokiej jakości zdjęciach. Powinno być widać na nich każdy szczegół oferowanego produktu. Zadbajmy też o odpowiednie tło i światło do zdjęcia. Społeczność Instagramu, często wymaga, by zdjęcia były “eye-candy”, co możemy przetłumaczyć jako: słodycz dla oczu. Oprócz jakości i światła, na zdjęcie powinniśmy mieć oryginalny pomysł. Tak wykonana fotografia, potrafi skutecznie zbudować ruch na stronie. Nie zapominajmy o ciekawej i chwytliwej historii, którą zamieścimy w opisie. Skupmy się na tym, co chcemy przekazać naszym odbiorcom. Dodajmy również hasztagi, które sprawią, że zdjęcie będzie wyświetlało się w większej ilości wyników wyszukiwań. Następnym krokiem jest oznaczanie produktów na zdjęciu, możemy zrobić to w taki sam sposób w jaki zwykle oznaczamy znajomych. Opcja ” oznacz produkty”, pojawi się w zakładce opisu zdjęcia. Pamiętajmy, że jeśli skonfigurujemy profil biznesowy na Insagramie, ze sklepem prowadzonym np. na platformie Facebook, wszystkie dane zostaną automatycznie pobrane. Co jeszcze warto zrobić?. Kreować tzw. user generated content. Możemy zachęcić followersów konkursem lub specjalną promocją tylko dla Instagrama, by wykonywali sobie zdjęcia z naszym produktem i je podsyłali. Następnie powinniśmy je udostępnić.
Wyżej wymienione sposoby, skutecznie pozwolą nam rozpocząć sprzedaż na Instagramie. Dzięki nim wypromujemy swój profil, swoją markę i produkty, a także zwiększymy zainteresowanie naszymi produktami. Zyskamy też grono lojalny odbiorców, żywo zainteresowanych naszym contentem.