Promowanie na facebooku
Jesteś na facebooku? Promuj swój fanpage!
10 lipca 2020
Jak sprzedawać przez instagram
Jak sprzedawać poprzez instagram?
12 lipca 2020

Zaistniej w social media dzięki insta stories

Insta stories - zaistniej w social media

Instagram to obecnie platforma, o niebotycznym zasięgu, dająca równie ogromne możliwości. Na jej płaszczyźnie działa wielu e-przedsiębiorców. Reklamowanie się na Intagramie, to sposób nie tylko na promocję, ale także zdobycie zaufanego grona odbiorców. Jak wiadomo, ludzie najpierw kupują oczami. Dlatego też, ważną rolę odgrywa insta stories. Dzięki nim możemy naprawdę zaistnieć w Internecie i osiągnąć zamierzone efekty. Czym są insta stories i jak je wykorzystywać?.

Czym są insta stories?

Insta stories to opcja, która pojawiła się na Instagramie w 2016 roku i od razu zyskała możliwie najszersze grono zwolenników. W dużym skrócie, są to zdjęcia lub krótkie filmiki, na które możemy nałożyć rozmaite filtry, a które stanowią relację z codzienności. Co jest w niezwykłego w instagramowych stories?. Otóż dodając je, musimy mieć świadomość, że są one widoczne dla obserwatorów tylko przez 24 godziny. Po upływie tego czasu znikają, ale nie bezpowrotnie, bowiem zapisywane są w naszym archiwum, dzięki czemu możemy wrócić do nich w każdej chwili. Obecnie, z tej funkcji korzysta każdy użytkownik platformy, nie tylko prywatna osoba, ale również przedsiębiorstwa, zdając sobie sprawę z tego, że jest to sposób na zaistnienie w social mediach.

Dlaczego insta stories są tak istotne?

Reklamowanie się na Instagramie to skuteczny sposób, na zachęceniu klientów do odwiedzenia naszej witryny, ale także zwiększymy tym samym jej widoczność. Dlaczego więc stories na Instagramie jest tak ważne?. Oto kilka powodów:

  • dzięki opcji swipe up, możemy kierować obserwatorów prosto do naszej witryny– tak własnie działa opcja swipe up, dzięki niej jednym przesunięciem palca, możemy przekierować użytkownika na naszą witrynę. Znajdzie się tam w szybki i prosty sposób.
  • ogromny zasięg- zasięgi Instagrama są olbrzymie, wszak korzystają z n
  • iego miliardy osób, poświęcając nawet kilka godzin dziennie. Dzięki temu nasze insta stories, może być widoczne dla szerszego grona osób, niż tylko obserwatorzy. Co oznacza, że ze swoją instagramową reklamą trafimy w większe grono odbiorców.
  • możliwość interakcji- za pomocą paska preferencji, szybkiej ankiety, czy prostych pytań, możemy wchodzić w interakcje z użytkownikami, poznawać ich preferencje i zbierać opinie. Dzięki temu, będziemy wiedzieli jakie mają oni oczekiwania.
  • udostępnianie stories- to świetna funkcja ułatwiająca reklamowanie na Instagramie. Dzięki niej, możemy udostępniać story użytkowników, w których zostaliśmy oznaczeni. Nie dość, że pokażemy im, że widzimy i doceniamy ich działania, to jeszcze zyskamy większy rozgłos.
  • hashstagi- dodawanie ich sprawi, że nasze ig stories stanie się widoczne, dla wszystkich obserwujący dany hasztag lub wpisujący go w wyszukiwarkę.
  • tag lokalizacji- to kolejna istotna funkcja, dzięki oznaczeniu lokalizacji, możemy znaleźć się na głównym stories przypisanym do danej lokalizacji. Staniemy się więc widoczni również dla odbiorców lokalnych.
  • informowanie o nowościach- dzięki insta stories i wykorzystaniu specjalnych gifów, z łatwością poinformujemy odbiorców, że na naszym profilu właśnie pojawiło się coś nowego.

Jakie powinno być chwytliwe insta stories?

Instagram stories praktycznie nie ma ograniczeń, wszystko zależy od naszej kreatywności i pomysłowości. Jednak jest kilka rzeczy, o których powinniśmy pamiętać, chcąc stworzyć dobre i chwytliwe ig stories. Przede wszystkim ograniczmy tekst. Długie hasła czy slogany potrafią nie dość, że skutecznie zasłonić główny punkt insta stories, to jeszcze skutecznie zniechęcą. Dużo lepiej sprawdzą się króciutkie, łatwe do zapamiętania hasła. Mogą być to slogany typu ” call to action”, czyli proste zachęcenie użytkownika, do podjęcia określonego działania. Kolejną zasadą jest to, że na pierwsze wrażenie mamy tylko ułamek sekundy. Mimo że instagram stories ma ograniczenie do 15 sekund, to my mamy znacznie mniej, czasu by zwrócić uwagę użytkownika i go zainteresować. Zadbajmy więc o pomysłowe zdjęcie czy grafikę, tak by przyciągała ona wzrok oglądających. Pamiętajmy także, o zachęceniu do interakcji. W tym celu chętnie korzystajmy z naklejek czy innych uzupełnieni proponowanych przez Instagram. Dzięki temu pokażemy obserwatorom, jak ważna jest dla nas ich opinia, a zachęceni interakcją, chętniej odwiedzą nasz profil.

Dodaj komentarz