Facebook ADS – szybki sposób na pozyskanie klientów

Pozycjonowanie SEO - co to jest
Pozycjonowanie SEO – czym jest i jakie ma znaczenie?
13 lipca 2020
Czym są chatboty i jak je wykorzystać w biznesie
Czym są chatboty i jak je wykorzystać w biznesie
16 lipca 2020

Facebook ADS – szybki sposób na pozyskanie klientów

Facebook ADS - promowania na facebooku

Reklama dźwignią marketingu- to powiedzenie w obecnych czasach, stało się tak prawdziwe jak nigdy dotąd. W momencie, kiedy większość przedsiębiorców przeniosło swoją działalność do Internetu, konkurencja w sieci stała się zacięta. Oznacza to, że samo bycie tam już nie wystarcza, trzeba dołożyć wszelkich starań, by nasza witryna wzniosła się na wyżyny. Niezwykle skutecznym sposobem, wypromowania swojej strony na Facebooku jest Facebook Ads. Co to za narzędzie i na czym polega jego wykorzystanie?.

Facebook Ads- co to właściwie jest?

Pod tą nazwą nie kryje się nic innego jak reklama na Facebooku. Dlaczego jest to tak istotne?. Chociażby dlatego, że z Facebooka korzysta ponad 2 miliardy ludzi na świecie. Dodatkowo Facebook nieustannie zbiera niezbędne dane o użytkownikach, wie czym się interesują i co robią, jak podróżują, a nawet jaki jest ich status w związku. Korzystając z Facebook Ads te dane są w pewnym zakresie udostępniane reklamodawcom. Dzięki temu facebookowe reklamy, na podstawie zebranych danych, będziemy mogli kierować przekaz do odpowiedniej grupy społecznej i odpowiednich jednostek. Umożliwi nam to, o wiele szybsze pozyskanie klientów.

Facebook Ads manager

To niezbędne narzędzie, jeśli chcemy mieć nadzór nad prowadzonymi kampaniami reklamowymi. Facebook Ads manager to jedno z narzędzi biznesowych, w którym możemy wybrać parametry reklam, cel i grupę odbiorców. Możemy zarządzać też przygotowaniem reklam i kampanii. Każdy zdaje sobie sprawę, że profesjonalne nadzorowanie kierowanych reklam, oznacza również, że będą one o wiele skuteczniejsze, co za tym idzie, trafią do większego grona potencjalnych klientów. Menedżer reklam umożliwi też kontrolowanie budżetu, a także edytowanie umiejscowienia materiału reklamowego. Co najważniejsze, Ads manager zatrzyma skopiowanie treści i umożliwi ponowny start kampanii w dowolnym momencie.

Rodzaje Facebook Ads

Reklamowanie na Facebooku stało się czymś oczywistym. W związku z zapotrzebowaniem na Fb Ads, mamy do wyboru kilka rodzajów reklam:

  • Reklama sponsorowana Facebook Ads- ten rodzaj reklam to podstawa firm promujących swoje produkty na tej platformie. Tworząc ją wpływamy zarówno na jej treść jak i na odbiorców. Zwykle są one umieszczane jako posty promowane.
  • Posty sponsorowane- to wybrane miejsca w serwisie, w których możemy zrealizować kampanie Facebook Ads. Oczywiście musimy wpierw zapłacić za to platformie. Zwykle te reklamy przypominają posty użytkowników.
  • Reklamy karuzelowe- ten typ reklamy pozwoli na pokazanie kilku zdjęć lub filmów, a także obu mediów na raz w postaci jednej jednostki. Dzięki temu można połączyć i zaprezentować kilka produktów na raz.
  • Kanwa- inaczej jest nazywana materiałem błyskawicznym. Tego typu reklama na Facebooku, jest pełnoekranowa, mimo to zoptymalizowana pod kątem urządzenia na którym będzie się wyświetlać. Może składać się z kombinacji zdjęć, tekstów czy materiałów wideo. Są one bardzo interaktywne, użytkownicy mogą klika w nie, pauzować czy przeglądać zdjęcia.

Dlaczego Facebook Ads jest niezwykle skuteczne w pozyskiwaniu nowych klientów?

Odpowiedź na to pytanie, wydawać by się mogła oczywista. Fb Ads po prostu, kolokwialnie mówiąc, nagania nam klientów. Jednak jest w tym coś więcej. Po pierwsze, dostajemy bez żadnego wysiłku dane użytkowników. Nic nie przyciągnie klienta lepiej, niż spersonalizowana pod kątem jego zainteresowań reklama. Dzięki danym, możemy targetować odbiorców, a następnie dopasowywać przekaz reklamowy, nakierowany na konkretną grupę klientów. Kolejną kwestią, są dodatkowe narzędzia jak Facebook Ads manager, który pozwoli nam zapanować nad prowadzonymi kampaniami reklamowymi. Dodatkowo pomoże nam też pilnować budżetu i decydować o wyglądzie i treści prezentowanej reklamy. Wiadomo, że profesjonalnie przygotowana kampania, która nie będzie zbyt natarczywa, a za to świetnie dopracowana pod względem detali, przyciągnie oko odbiorcy, który może stać się potencjalnym kupcem. Finalnie, mamy możliwość wyboru spośród kilku rodzajów reklam. Dzięki temu samodzielnie zdecydujemy, która reklama trafi najlepiej w naszą grupę docelową, a także, która z nich stanie się łakomym kąskiem dla nowych, jeszcze niezdecydowanych klientów.

Dodaj komentarz