Nie się ukryć, że pozycjonowanie SEO znacznie przybliża stronę internetową do osiągnięcia zamierzonych efektów. Jest to niezwykle istotne w dobie tak ogromnej konkurencji, o jak najlepsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie odbywa się na podstawie słów kluczowych. To właśnie one są kluczem do sukcesu naszej strony. Pojedyncze frazy mogą wpłynąć naszą widoczność w sieci, a także przyciągnąć potencjalnego klienta. Co powinniśmy wiedzieć o doborze słów kluczowych?.
Czym tak naprawdę są słowa kluczowe?
Początkującym e-przedsiębiorcom, na pewno przeszło przez myśl pytanie: słowa kluczowe? Co to?. Okazuje się, że jest jeden z najważniejszych elementów wpływających na pozycję strony www w Google. Mówiąc inaczej, to logiczny ciąg znaków, wykorzystywany przez specjalistów SEO, do zwiększenia widoczności witryny, a także podniesienia jej wartości w rankingu wyszukiwania. Odnoszą się one bezpośrednio do haseł, jakie wpisują użytkownicy. Słowa kluczowe powinny być dobrane pod kątem popularyzacji witryny, a także grupy docelowej odbiorców.
Rodzaje słów kluczowych
Dobór słów kluczowych pomoże odnieść witrynie pożądane efekty. Warto więc wiedzieć, jakie mamy ich rodzaje. Wyróżniamy:
- kluczowe słowa które są ogólne- są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Krótkie i precyzyjnie opisujące dany temat. Nie zdradzają jednak intencji użytkownika. Nie cieszą się również wysokim współczynnikiem konwersji.
- fazy długoogonowe- są znacznie dłuższe i ułatwiają zdefiniowanie intencji osoby wpisującej. Gwarantują one wysoki współczynnik konwersji, dlatego powinny być niezwykle istotne dla e-biznesu.
- słowa brandowe- to specyficzny rodzaj fraz długoogonowych, uzupełnionych najczęściej o nazwę firmy, która interesuje użytkownika. Duże znaczenie ma więc tutaj pozycja w Google, gdyż wyświetlając się jako jedna z pierwszych witryn, zwiększamy szanse iż użytkownik podejmie na niej określone akcje.
- frazy region
Słowa kluczowe sposobem na sukces witryny internetowej
lokalne- powinni skupić się na nich lokalni przedsiębiorcy. Frazy te są uzupełnione np. o nazwę miasta.
- frazy pytające i opisujące problem- to szczególny rodzaj, jaki oferują nam wyszukiwarki Google słowa kluczowe. Użytkownicy zwykle szukają odpowiedzi na nurtujące pytania lub porad, które pomogą rozwiązać dylemat. Warto więc taką odpowiedź dostarczyć, delikatnie przemycając swój produkt lub usługę.
Pomoc w analizie słów kluczowych
Pamiętajmy, że konkurencyjność słów kluczowych jest ogromna. Dlatego też tak istotna jest ich ciągła analiza i optymalizacja. Pozycjonowanie słów kluczowych ma przełożenie na skuteczność i trafność naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Do analizy słów kluczowych warto więc wykorzystać proste, a co najważniejsze darmowe, narzędzia oferowane nam przez Google. Jednym z nich jest planer słów kluczowych. Narzędzie dostępne w systemie Google AdWords świetnie sprawdza się podczas wyszukiwania fraz na potrzeby SEO. Z jego pomocą sprawdzimy jak często dana fraza pojawiała się w wynikach wyszukiwania, a także określimy sezonowość słów. Na tej podstawie będziemy mogli efektywniej wybrać słowa kluczowe lub uzupełnić je o krótsze frazy.
Niezbędna pomoc w doborze słów kluczowych
Jeśli prowadzimy witrynę internetową, którą staramy się maksymalnie zoptymalizować pod kątem wyszukiwarek, nie bójmy się korzystać z darmowych pomocy internetowych. Często zdarza się tak, szczególnie na początku, że mamy małe pojęcie, o tym jak powinny wyglądać słowa kluczowe. Jeśli więc szukamy propozycji słów kluczowych warto skorzystać z szeroko dostępnej wyszukiwarki słów kluczowych. W przypadku pozycjonowania, nie ma co opierać się na przeczuciu w dobierając kluczowe frazy. Na rynku dostępne są wyszukiwarki zarówno darmowe jak i płatne, jednak korzystanie z nich w każdym przypadku wygląda tak samo. Dzięki nim dowiemy się jakie słowa kluczowe są wyszukiwane najczęściej przez użytkowników, ale także jakie są frazy z nimi powiązane. By jednak efektywnie zoptymalizować witrynę, oprócz fraz-kluczy powinniśmy wziąć pod uwagę też ilość wyszukiwań w konkretnym miesiącu, a także wyniki rozszerzone, które pojawiają się po jej wpisaniu. Pamiętajmy, odpowiedni dobór słów kluczowych stanowi podstawę, podczas pisania treści na stronę. Ułatwią one algorytmowi Google odczytanie tematyki naszej strony, a także umieszczenie jej odpowiednio wysoko w wynikach wyszukiwania.