Nie się ukryć, że pozycjonowanie SEO znacznie przybliża stronę internetową do osiągnięcia zamierzonych efektów. Jest to niezwykle istotne w dobie tak ogromnej konkurencji, o jak najlepsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie odbywa się na podstawie słów kluczowych. To właśnie one są kluczem do sukcesu naszej strony. Pojedyncze frazy mogą wpłynąć naszą widoczność w sieci, a także przyciągnąć potencjalnego klienta. Co powinniśmy wiedzieć o doborze słów kluczowych?.
Początkującym e-przedsiębiorcom, na pewno przeszło przez myśl pytanie: słowa kluczowe? Co to?. Okazuje się, że jest jeden z najważniejszych elementów wpływających na pozycję strony www w Google. Mówiąc inaczej, to logiczny ciąg znaków, wykorzystywany przez specjalistów SEO, do zwiększenia widoczności witryny, a także podniesienia jej wartości w rankingu wyszukiwania. Odnoszą się one bezpośrednio do haseł, jakie wpisują użytkownicy. Słowa kluczowe powinny być dobrane pod kątem popularyzacji witryny, a także grupy docelowej odbiorców.
Dobór słów kluczowych pomoże odnieść witrynie pożądane efekty. Warto więc wiedzieć, jakie mamy ich rodzaje. Wyróżniamy:
lokalne- powinni skupić się na nich lokalni przedsiębiorcy. Frazy te są uzupełnione np. o nazwę miasta.
Pamiętajmy, że konkurencyjność słów kluczowych jest ogromna. Dlatego też tak istotna jest ich ciągła analiza i optymalizacja. Pozycjonowanie słów kluczowych ma przełożenie na skuteczność i trafność naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Do analizy słów kluczowych warto więc wykorzystać proste, a co najważniejsze darmowe, narzędzia oferowane nam przez Google. Jednym z nich jest planer słów kluczowych. Narzędzie dostępne w systemie Google AdWords świetnie sprawdza się podczas wyszukiwania fraz na potrzeby SEO. Z jego pomocą sprawdzimy jak często dana fraza pojawiała się w wynikach wyszukiwania, a także określimy sezonowość słów. Na tej podstawie będziemy mogli efektywniej wybrać słowa kluczowe lub uzupełnić je o krótsze frazy.
Jeśli prowadzimy witrynę internetową, którą staramy się maksymalnie zoptymalizować pod kątem wyszukiwarek, nie bójmy się korzystać z darmowych pomocy internetowych. Często zdarza się tak, szczególnie na początku, że mamy małe pojęcie, o tym jak powinny wyglądać słowa kluczowe. Jeśli więc szukamy propozycji słów kluczowych warto skorzystać z szeroko dostępnej wyszukiwarki słów kluczowych. W przypadku pozycjonowania, nie ma co opierać się na przeczuciu w dobierając kluczowe frazy. Na rynku dostępne są wyszukiwarki zarówno darmowe jak i płatne, jednak korzystanie z nich w każdym przypadku wygląda tak samo. Dzięki nim dowiemy się jakie słowa kluczowe są wyszukiwane najczęściej przez użytkowników, ale także jakie są frazy z nimi powiązane. By jednak efektywnie zoptymalizować witrynę, oprócz fraz-kluczy powinniśmy wziąć pod uwagę też ilość wyszukiwań w konkretnym miesiącu, a także wyniki rozszerzone, które pojawiają się po jej wpisaniu. Pamiętajmy, odpowiedni dobór słów kluczowych stanowi podstawę, podczas pisania treści na stronę. Ułatwią one algorytmowi Google odczytanie tematyki naszej strony, a także umieszczenie jej odpowiednio wysoko w wynikach wyszukiwania.