SEO copywriting – sztuka pisania chwytliwych tekstów

Google Display - co to jest
Google Display – co to jest?
16 lipca 2020
Nagłówki w SEO - co to są i jak je stosować
Nagłówki w SEO – po co je ustawiać i co dają?
19 lipca 2020

SEO copywriting – sztuka pisania chwytliwych tekstów

SEO copywriting - sztuka pisania chwytliwych tekstów

Witryny internetowe stale konkurują ze sobą, o miejsce w wynikach wyszukiwania. E-przedsiębiorcy starają się, by ich produkt stał się rozpoznawalny. Jednak poza promocją produktów, nie można zapominać o tym, jaki przekaz powinna nieść za sobą treść. By maksymalnie ją zoptymalizować, a także nasycić wartością przyjazną dla użytkownika, chętnie korzystamy z SEO copywritingu. Treść stworzona zgodnie z zasadami SEO, będzie nie tylko zachęcająca dla użytkownika, ale także wyszukiwarek.

Czym jest SEO copywriting?

SEO copywriting to najprościej rzecz ujmując, sposób tworzenia tekstów, które są wartościowe dla użytkownika, ale dodatkowo mają nasycić tekst słowami kluczowymi, dzięki czemu witryna stanie się lepiej widoczna dla wyszukiwarek. Głównym zadaniem copywritingu bazującego na SEO, jest nakierowanie algorytmu Google, który jest obecny w wyszukiwarkach, na słowa kluczowe obecne na naszej witrynie. W ten sposób, mamy większe szanse, na częste pojawianie się w pierwszej kolejności na liście wyszukiwań. Istotne jest więc stworzenie contentu przyciągającego użytkownika, interesującego i wartościowego, a także połączenie tego z odpowiednią optymalizacją dla wyszukiwarki. Teksty SEO zwiększą zaufanie do naszej witryny, a także zachęcą odbiorców, do dzielenia się przekazem np. w Social Mediach. Ułatwią nam także dotarcie do użytkowników i wybranej grupy docelowej. SEO copywriting podejmuje więc wyzwanie, by przygotować tekst dopasowany do wymagań wyszukiwarki, zgodny z zasadami SEO, ale również taki, który będzie się dobrze czytał i wzbudzi zainteresowanie przeciętnego użytkownika.

Jak pisać teksty SEO?

Copywriter SEO podejmuje się naprawdę trudnego zadania. Musi mieć na względzie nie tylko potrzeby wyszukiwarki, ale również czytelników. Optymalizacja treści pod kątem SEO pomoże dotrzeć do nowych użytkowników, którzy do tej pory, nie byli stałymi obserwatorami strony. Artykuły SEO obecnie stanowią podstawę każdej witryny internetowej. Ułatwiają algorytmowi Google, określenie zawartości i tematyki, co za tym idzie teksty SEO skierują uwagę robotów, na naszą stronę, a także przyczynią się do jej odpowiedniego pozycjonowania w wynikach. Jak zatem napisać treść zoptymalizowaną pod kątem SEO?. Musi być ona nasycona słowami kluczowymi, które z kolei powinny być dopasowane do naszej grupy docelowej. Chodzi o to, by zapytania użytkownika, które wpisuje w wyszukiwarkę, pokrywało się z tym, co Google może odnaleźć w naszej treści. Nie możemy również zapominać, ze tekst musi być przyciągający i wartościowy, by nasz potencjalny klient, był przekonany o podjęciu odpowiedniej akcji w witrynie np. zakupie produktu. Pisanie tekstów SEO jest więc nie lada wyzwaniem. Podejmując się go, musimy zadowolić obie strony- czytelników, a także algorytm Google.

Zasady pisania tekstów SEO

Teskty SEO mają swoje zasady i reguły, by nawet początkujący copywriterzy, nie poczuli się zagubieni, podejmując się tego wyzwania. Spełnienie oczekiwań czytelników, a zarazem wyszukiwarki, na pierwszy rzut oka, może wydawać się niezwykle trudne. Jednak warto zapoznać się z kilkoma zasadami SEO, które znacznie ułatwią tworzenie optymalnych treści. Tworząc artykuł SEO pamiętajmy więc o:

  • zwróceniu uwagi na chwytliwy i przyciągający tytuł i lead. Pamiętajmy, że to własnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik finalnie kliknie w link, by zapoznać się z resztą stworzonej przez na treści.
  • złotej zasadzie, że im krótsza forma, tym większą ma moc. Odnosi się to w szczególności do tytułu. Powinien być zwięzły, czysto informacyjny, a także powinny zawrzeć się w nim słowa kluczowe, oparte na precyzyjnym dopasowaniu.
  • CMS- czyli systemie zarządzania treścią z jakiego korzystamy na stronie. Niektóre z nich automatycznie tworzą lead, co może spowodować wewnętrzną duplikację treści. Pamiętajmy więc, by redagować swoje, autorskie leady. Dzięki temu zachowamy oryginalność.
  • zwróceniu uwagi w pierwszej kolejności na czytelnika. Powinniśmy pisać przede wszystkim dla niego. Słowa kluczowe łatwiej będzie wkomponować w treść, jeśli będziemy wiedzieć, że jest ona na tyle wartościowa i interesująca, by przyciągać. Algorytm Google, powinien być na drugim miejscu. Pamiętajmy też, że tekst ma być zwięzły, czytelny, a także przejrzysty.
  • tworzeniu contentu, który będzie unikatowy i rozbudowany. Teksty SEO zbudowane w ten sposób, zwiększają prawdopodobieństwo, że to własnie nasza witryna, będzie odszukana w pierwszej kolejności przez wyszukiwarkę. Dodatkowo algorytm przypisze naszej treści większą wartość.
  • Dopasowaniu liczby znaków do miejsca publikacji, a także ilości fraz jakie muszą zostać użyte. W tym wypadku pamiętajmy by, tekst na stronę główną miał około 2500 tysiąca znaków ze spacjami, natomiast już opis produktu około 1500 znaków ze spacjami.
  • obszerności i bogatym słownictwie, Copywriter SEO ma za zadanie stworzyć treść maksymalnie merytoryczną, poprawną stylistycznie, ortograficznie i gramatycznie. Ważna jest także interpunkcja. Mechanizm Google, odnajduje błędy językowe, przez co zaniżamy naszej witrynie wartość.
  • Nie kopiowaniu treści! To jedna z ważniejszych zasad pisania tekstów SEO. Możemy się inspirować tekstami innych, czy zebrać informacje, ale definitywnie zabronione jest dosłowne kopiowanie treści. Przed wrzuceniem tekstu, sprawdźmy go pod kątem plagiatu, Internet oferuje wiele darmowych programów, które nam to umożliwią.

Dodaj komentarz