Pozycjonowanie SEO – czym jest i jakie ma znaczenie?

Piksel facebook - remarketing na facebook
Piksel Facebok – sposób na remarketing
12 lipca 2020
Facebook ADS - promowania na facebooku
Facebook ADS – szybki sposób na pozyskanie klientów
14 lipca 2020

Pozycjonowanie SEO – czym jest i jakie ma znaczenie?

Pozycjonowanie SEO - co to jest

Profesjonalna strona internetowa to w dzisiejszych czasach nierozerwalny element prowadzenia biznesu. Aby jednak spełniała ona swoją rolę, czyli generowała ruch i przyciągała potencjalnych klientów musi być dobrze wypozycjonowana pod kątem SEO. Podpowiadamy, co warto wiedzieć o skutecznej optymalizacji stron internetowych. 

Pozycjonowanie SEM i SEO – co to jest?

Pozycjonowanie stron internetowych pod kątem SEO to działania, które mają na celu sprawienie, aby witryna pojawiała się jak najwyżej w wyszukiwarkach internetowych. Według przeprowadzonych badań to pierwszych dwadzieścia sekund decyduje o tym, który link postanowi kliknąć użytkownik. Właśnie dlatego jako przedsiębiorca czy właściciel witryny internetowej, powinniśmy zadbać o sprawny marketing SEM, czyli różnego rodzaju działania promocyjne, które mają na celu zwiększenie widoczności danej strony w wynikach wyszukiwania.

Najważniejszą kwestią jest dostosowanie strony internetowej do algorytmów wyszukiwarek. Obecnie niekwestionowanym królem rynku jest Google, dlatego to właśnie roboty tej wyszukiwarki najczęściej brane są pod uwagę podczas tworzenia strategii działań optymalizacyjnych. Działania SEO  (od ang. search engine optimization) dostosowują witrynę w taki sposób, aby była ona dobrze widoczna oraz czytelna dla robotów wyszukiwarki, a przy okazji także zgodna z obowiązującymi w danym momencie algorytmami.

Działania SEO on-site i off-site – jakie są między nimi różnice?

Działania SEM i SEO powinny być przede wszystkim dobrze przemyślane i konsekwentne, jednak ich zakres można z grubsza podzielić na dwie grupy. Tak zwane działanie on-site opierają się na wszystkim tym, co możemy zrobić „na miejscu”, czyli na naszej witrynie. Natomiast działanie zewnętrzne – off-site – dotyczą wszystkich działań optymalizacyjnych, które dzieją się poza naszą stroną internetową.

Do strategii SEO on-site zalicza się przede wszystkim treść zawartą w naszej witrynie. W branży SEO często powtarza się anglosaskie powiedzenie: content is king. To właśnie treść liczy się najbardziej. Przy tym warto zaznaczyć, że powinna być ona nie tylko odpowiednio sformatowana, ale także oryginalna i merytoryczna. Wartościowy content powinien być zarówno czytalny, jak i czytelny, czyli nie tylko „podobać się” Googlebotom, ale także być przyjazny i ciekawy dla internautów. Istotna jest także przejrzystość witryny, która umożliwia dobre i sprawne poruszanie się po stronie, dobra oprawa graficzna, także odpowiednio napisane i sformatowane meta title i meta decription. Elementy takie jak słowa kluczowe powinny być odpowiednio dobrane i naturalnie rozmieszczone w tekście.

Pozycjonowanie stron internetowych nie może obyć się także bez działań off-stie. Do tych zaliczyć można między innymi:

  • obecność w social mediach
  • linkbuilding na dobrej jakości stronach internetowych i forach
  • artykuły sponsorowane

Na czym polega optymalizacja stron internetowych?

Dobra strategia SEO i SEM powinna być nie tylko zgodna z aktualnymi wymogami, ale także konsekwentna i doskonale dopasowana do naszych indywidualnych potrzeb i możliwości. Aby je ocenić i dobrze zrozumieć, jakie zmiany należy wprowadzić, niezbędny jest audyt SEO. Jest to jedna z kluczowych kwestii – pierwszych, z którymi spotkamy się podczas współpracy z agencją. Audyt to narzędzie, które pozwala specjalistom na dokładne przeanalizowanie naszej witryny, znalezienie jej mocnych i słabych stron i na tej podstawie skonstruowanie odpowiedniej strategii optymalizacji.

Pozycjonowanie stron internetowych to konieczny element obecności naszej firmy w sieci. Wiele osób uznaje, że jest to stosunkowo prosta kwestia, którą można zająć się na własną rękę. Nie jest to najlepszy pomysł. W dzisiejszych czasach algorytmy Googla zmieniają się bardzo szybko, a wraz z nimi wymagania, jakie warunkują wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Właśnie dlatego po dobrą strategię SEO i SEM warto zwrócić się do profesjonalnych agencji, których pracownicy posiadają dużą wiedzę i bogate doświadczenie w kwestiach optymalizacji.

Dodaj komentarz