Nagłówki w SEO – po co je ustawiać i co dają?

SEO copywriting - sztuka pisania chwytliwych tekstów
SEO copywriting – sztuka pisania chwytliwych tekstów
18 lipca 2020
Meta opisy - jak je ustawiać
Meta opisy – jak je poprawnie ustawiać
20 lipca 2020

Nagłówki w SEO – po co je ustawiać i co dają?

Nagłówki w SEO - co to są i jak je stosować

Nagłówki w SEO - co to są i jak je stosować

Rywalizacja w Internecie z dnia na dzień nabiera tempa. Właściciele witryn, dokładają wszelkich starań i zatrudniają najlepszych specjalistów, by ich strona internetowa zajmowała pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google. Dowodzi to tylko temu, jak cennym miejscem dla prowadzących działalność jest sieć i jej możliwości. Optymalizując witrynę pod kątem wyszukiwarek, nie należy skupiać się na samej treści, ale również na strukturze. Dlaczego powinniśmy je ustawiać i co nam dają?.

Czym są nagłówki w SEO?

Zacznijmy od tego: co to jest nagłówek?. Jest to po prostu, krótkie zdanie, mające poinformować odbiorców, do czego nawiązywać będzie kolejny akapit. Jednak nie jest to tylko wprowadzenie do kolejnego bloku tekstu, przede wszystkim jest to zabieg mający na celu strukturalizację treści na stronie, a także jej odpowiednie wyeksponowanie. Nagłówek strony ma również informować, poprawić czytelność i przejrzystość, co jest niezwykle istotne w kontekście odwiedzających stronę, potencjalnych klientów. Nagłówek strony www sprawia, że czytelnicy szybciej odnajdą się w treści. Jednak nagłówki odgrywają też kluczową rolę w pozycjonowaniu SEO. Najprościej rzecz ujmując, to one wskażą algorytmowi Google słowa kluczowe, a także ogólną tematykę treści. Nie trudno się domyśleć, że ma to wpływ na pozycje naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Jest to więc jeden z elementów strukturalnych witryny, który powinniśmy wziąć pod uwagę, podczas kreowania treści.

Hierarchia nagłówków

Język HTML, czyli ten do tworzenia stron internetowych, określa nagłówek literą H, a także konkretnej liczby. Warto wiedzieć, że nagłówki dzielą się aż na 6 różnych typów, z których nagłówek H1 będzie zapisany największą czcionką. Pozostałe cyfry, oznaczają po prostu zmniejszanie się czcionki. Najważniejszy element strony powinien być więc zapisany jako nagłówek H1, przy czym pozostałą wartość strony należy uporządkować zgodnie z kolejnymi numerami, aż do H6. Pamiętajmy, że ich ułożenie musi zapewnić odpowiednią strukturę stron, a także podstron. Nagłówek oznaczony tagiem H1, powinien pojawić się na stronie tylko raz, a także powinien zawierać słowo kluczowe. Pozycjonowanie H1 jest bowiem istotne, w kontekście optymalizacji witryny. Wówczas wyszukiwarki zwrócą na naszą stronę większą uwagę.

Nagłówki SEO i ich znaczenie

Jak już wspomnieliśmy mamy wybór nagłówków od H1 do H6. Jednak na stronie internetowej, najczęściej wykorzystywane są te od H1 do H3. Oznaczamy nimi tytuł, śródtytuł i podtytuł. Specjaliści od SEO największe znaczenie przypisują jednak nagłówkowi H1. Dopiero za nim, znajdują się pozostałe, które porządkują i ustalają hierarchię treści. W znacznym stopniu wpiera to pozycjonowanie witryn. Strona działa więc prawidłowo, jeśli nagłówki od H1 do H3, są odpowiednio umieszczone w kodzie strony. Tylko wtedy, przyczynią się do polepszenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Jakie znaczenie mają więc poszczególne nagłówki?. Oto ich skrócony opis:

  • nagłówek H1- to on zajmuje się prezentacja strony. Działa jak tytuł w książce. Zgodnie z zasadami SEO, musi się on pojawić w treści przynajmniej raz. Powinien on też zawierać słowo kluczowe, a także nie powinien być zbyt długi. Pamiętajmy złota zasadę, że krótsza treść, ma mocniejszą formę. Ten nagłówek, powinien także mieć większy rozmiar czcionki niż pozostałe. Zadbajmy też o to, by ten nagłówek był interesujący i unikalny. Słowo kluczowe w nim zawarte, powinno również pojawić się w pierwszym akapicie pod nim. By ułatwić algorytmowi Google odpowiednie odczytanie naszej strony, zrozumienie jej treści, a następnie umieszczenie jej możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania, na dane zapytanie.
  • nagłówek H2 i H3- mimo że nie są one już na pierwszym planie. Wciąż mają ogromną rolę przy pozycjonowaniu witryny. Nagłówek H2 odpowiedzialny jest przede wszystkim za rozdzielenie jednolitej i spójnej treści, na części, które będą łatwiejsze do przeczytania. Nagłówek H3 natomiast, stanowi rozwinięcie tego, co pojawiło się w H2. Powinny być one zapisane proporcjonalnie mniejszą czcionką. Mogą być jednak nieco dłuższe, niż H1.

Dodaj komentarz