Google Merchant Center – jak sprzedawać produkty z Google?

Remarketing w Google ADS
9 lipca 2020

Google Merchant Center – jak sprzedawać produkty z Google?

Google Merchant Center - jak sprzedawać z Google

Sprzedawanie na popularnych platformach internetowych, czy portalach społecznościowych stało się już normą. Warto więc wiedzieć, gdzie jeszcze oprócz Intagrama i Facebooka, możemy oferować swoje produkty. Jedną z takich platform, jest Google Merchant Center. Jest to często narzędzie nie doceniane przez e-przedsiębiorców. Tymaczasem, to jeden z szybszych i skuteczniejszych sposobów na sprzedaż i promocję. Co to więc jest Google Merchant Center i na czym polega jego fenomen?.

Czym jest Google Merchant Center?

Google Merchant Center to kolejne narzędzie z rodziny Google, które ma ułatwić życie przedsiębiorcom, prowadzącym internetową działalność. W skrócie oferuje ono niezwykle efektywne kampanie produktowe. System Merchant Center gromadzi informacje zarówno o sklepie, jak i o marce. Ma to doprowadzić do tego, by po wpisaniu zapytania w wyszukiwarce, użytkownikom wyświetlały się tylko najtrafniejsze odpowiedzi. Nie jest to jednak tak proste, że prowadzą sklep internetowy, Google automatycznie pobierze z niego dane. By nasze produkty rzeczywiście znalazły się w wynikach wyszukiwania musimy utworzyć konto GMC, a następnie je skonfigurować. Dodajemy więc niezbędne informacje o firmie i witrynie, ale także zgłaszamy do niej prawa. Dodajmy, że jedno konto Google Merchant Center można powiązać z wieloma posiadanymi domenami.

Czy Merchant Center będzie nas sporo kosztować?

To pytanie na pewno zadało sobie, nie raz,  wielu przedsiębiorców. Zwykle pojawia się ono w związku z obawami, że nasza inwestycja w kampanie, czy narzędzie do promocji, po prostu się nie zwróci. Oznacza to, że boimy się iż więcej stracimy niż zyskamy. Nic w tym dziwnego i te obawy są logicznie uzasadnione. Jednak Merchant Center, podobnie jak wiele innych usług Google, jest całkowicie darmowa. Mowa tu o samym posiadaniu konta, jednak nie ma co się obawiać o stratę, gdyż płacimy dopiero za jedno kliknięcie, czyli za przekierowanie naszego potencjalnego klienta do naszej witryny. Pamiętajmy, że podobnie jak w przypadku innych kampanii reklamowych z rodziny Google, jak np. Google Ads, budżet i stawkę dopasowujemy do swoich możliwości finansowych i potrzeb. Weźmy pod uwagę, że reklamy produktowe w GMC świetnie konwertują, a do naszego sklepu trafiają klienci już zainteresowani zakupem.

Czy warto korzystać z Google Merchant Center?

Usługa Google zakupy, wciąż pozostaje niedoceniana przez wielu e-przedsiębiorców. Zdania mogą być podzielone, jednak korzystanie z Google Merchant Center ma w sobie wiele zalet, dlatego warto uwzględnić to narzędzie w swojej strategii marketingowej. Oto niektóre z niekwestionowanych plusów, przemawiających na korzyść GMC:

  • realny wpływ na sprzedaż- nie da się ukryć, że jest to niezwykle skuteczne narzędzie reklamowe, a reklama jak wiadomo przekłada się na sprzedaż. Kampanie produktowe, charakteryzują się wysokim współczynnikiem ROI- czyli wskaźnikiem rentowności przedsiębiorstwa. Chodzi tu przede wszystkim o możliwość nadanie stawki każdemu z produktów, co pomoże kontrolować wcześniej wspomnianą rentowność.
  • lepsza widoczność produktów- Google Merchant Center to kampanie produktowe, nakierowane na zwiększenie ich widoczności w wyszukiwarkach. Z pomocą GMC nasze produkty zostaną lepiej wyeksponowane. Dlaczego? Chociażby dlatego, że użytkownikowi w tego typu reklamie wyświetlają się wszelkie niezbędne informacje jak np. zdjęcia. opis czy cena. Może więc on na tym etapie zdecydować, czy chce kontynuować zakup.
  • metody płatności- chodzi tu przede wszystkim o sposób rozliczeń. Jest on dopasowany tak, by przedsiębiorca poniósł możliwie najmniejsze koszty. Płacimy bowiem tylko za kliknięcie, które przekieruje klienta na stronę naszego e-sklepu. To ma jeszcze jedną zaletę, dzięki liczbie kliknięć, możemy łatwo sprawdzić czy nasze reklamy w Merchant Center są skuteczne. Sprawdzimy też, jak przekładają się one na sprzedaż. Dodatkowo zbierając te dane, możemy wykorzystać je w kampanii remarketingowej. Co najważniejsze jednak, spokojnie kontrolujemy budżet. Płacimy więc za efekt końcowy, którym jest wizyta klienta, zamierzającego dokonać zakupu na naszej stronie, a nie za samo wyświetlenie, które nie jest gwarancją podjęcia żadnej akcji przez klienta.

Dodaj komentarz