w

Rodzaje marketingu internetowego – poznaj je !

Marketing internetowy to wszystkie działania marketingowe i sprzedażowe prowadzone w wielu kanałach i narzędziach cyfrowych. Mamy tutaj na myśli między innymi: wyszukiwarki internetowe, portale internetowe, serwisy społecznościowe, poczta e-mail oraz aplikacje mobilne. Poniżej przedstawiamy rodzaje marketingu internetowego.

SEO – optymalizacja i pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron, inaczej SEO  to z języka angielskiego Search Engine Optimization. Są to wszystkie działania służące optymalizacji strony internetowej pod kątem jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Przecież wszystkim chodzi głównie o to, żeby mieć jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Musicie mieć świadomość tego, że SEO to nie tylko optymalizacja słów kluczowych na wybranej stronie internetowej. Pozycjonowanie SEO to działania, które mają o wiele szerszy zakres. Nie tylko słowa kluczowe mają wpływ na widoczność Twojej strony internetowej w wyszukiwarce. Co jeszcze możesz zrobić, jeżeli chodzi o SEO? W ramach marketingu internetowego możesz na przykład zbudować bazę linków, które będą kierowały użytkowników na Twoją stronę internetową. Ważne są również wszystkiego rodzaju zmiany na stronie, takie jak na przykład optymalizacja treści. Ludzie chętnie wyświetlą artykuł na Twoim blogu, jeżeli będzie miał ciekawą dla nich treść.

Kampanie reklamowe Google Ads / SEM

Co to jest SEM? To Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Żeby stworzyć dobrą kampanię reklamową w internecie, to najpierw musisz wybrać właściwą wyszukiwarkę. Nie ma się co oszukiwać, że dużych możliwości manewru tutaj nie masz, ponieważ większość użytkowników korzysta z wyszukiwarki Googla. Natomiast dzięki Google Ads możesz stworzyć najprostszą i jednocześnie najpopularniejszą reklamę SEM. To znaczy reklamę tekstową, która występuje pod postacią linków sponsorowanych. Wracamy znowu do definicji, bo część osób może się w tym nie orientować. Google Ads to po prostu reklamy w wyszukiwarce Google. Opracowanie skutecznej reklamy Google zaczyna się od przygotowania słów kluczowych. Bardzo pomocny do tego jest adwords key planner. Zawiera on ogromną bazę najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników fraz kluczowych. Dobra treść musi zawierać ich całkiem sporo i to jeszcze w odpowiednich miejscach. Gdy już przygotujesz w ten sposób reklamę, to musisz ją opublikować w sieci wyszukiwania lub sieci reklamowej.

Marketing internetowy w social media

To temat rzeka, więc nie będziemy się tutaj specjalnie rozpisywać. Pewne jest to, że nie można dzisiaj wyobrazić sobie skutecznej kampanii reklamowej bez social mediów. Marketing internetowy w social mediach to wszystkie działania promocyjne, które są prowadzone w mediach społecznościowych i ich celem jest zwiększenie konwersji.

Programy partnerskie i sieci afiliacyjne

Branie udziału w programach partnerskich, takich jak na przykład ClickBank. Jest dobrym pomysłem, jeżeli chcesz znaleźć nowych klientów do sieci afiliacyjnej. W internecie można znaleźć całe platformy, których zadaniem jest łączenie sprzedawców z osobami, które mają własne media, na przykład blogi lub kanały na You Tube.

 

Najlepszy sposób na reklamę online

Firma SEO

Znalezienie najlepszej firmy SEO dla Twojej małej firmy