Google Merchant Center - jak sprzedawać z Google
Google Merchant Center – jak sprzedawać produkty z Google?
8 lipca 2020
Google ADS - szybki sposób na wyniki w Google
Google ADS – szybki sposób na wyniki w Google
10 lipca 2020

Remarketing w Google ADS

Remarketing jest strategią marketingową bazująca na ponownym kierowaniu danych reklam do osób, które już odwiedziły naszą stronę internetową i wykonały daną czynność. Może ona dotyczyć dodania produktów do koszyka, niedokończenia zakupów, czy też zapisania się do newsletter’a. Czego dotyczy system Google Adwords? Awords – co to? Jak działa remarketing?

Remarketing w Google Ads

Dana kampania Adwords bazuje na różnorodnych rodzajach remarketingu. Zazwyczaj użytkownicy korzystają z:

  • remarketingu dynamicznego, który wymaga pliku produktowego oraz danego modułu w sklepie online,
  • remerketingu standardowego, skierowanego do osób szukających informacji na danych witrynach lub korzystających z aplikacji,
  • remarketingu video – bazującego na ponownym skierowaniu reklamy do użytkowników YouTube, którzy obejrzeli nasz film,
  • remarketingu w wyszukiwarce – RLSA, który odnosi się do list remarketingowych dodanych do naszej kampanii Google Ads.

Rodzaj reklamy remarketingowej należy uwarunkować własnymi potrzebami oraz oczekiwaniami odbiorców, dzięki czemu wpłyniemy na rozwój firmy i dalsze pozyskiwanie zadowolonych klientów.

Reklama remarketingowa

Jeśli chodzi o koszty reklamy remarketingowej, wszystko zależy od typu kampanii, a także od rodzaju prowadzonej firmy oraz wielkości list remarketingowych. Wydatki w większych sklepach internetowych z pewnością będą  większe niż w mniejszych, lokalnych sklepach online prowadzących sprzedaż na niewielką skalę. Warto zauważyć, że płacimy za kliknięcie, a nie za wyświetlenie samej reklamy. Koszt kliknięcia (CPC) może wynieść od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych, w zależności od kampanii.

Adwords logowanie

Logowanie na swoim koncie Ads wymaga sprawdzenia, czy usługa jest zgodna z najnowszą wersją przeglądarek (Safari, Chrome, Firefox, Internet Explorer). Następnie przechodzimy na stronę główną Google Ads, klikamy zaloguj się w prawym górnym rogu strony, wpisujemy swój e-mail oraz hasło. Proces zalogowania trwa kilka sekund i jest bardzo łatwy, dzięki czemu bez problemu uzyskamy dostęp do usługi