w ,

Przekierowanie 301

Co to jest przekierowanie 301? Jak je skonfigurować i dlaczego trzeba to zrobić?

Przekierowanie 301 jest rodzajem stałego przekierowania adresu url. Jest to proces wysyłania odwiedzających na inną stronę, zwykle gdy zmieniasz stronę lub restrukturyzujesz witrynę z jakiegoś konkretnego powodu. Przekierowanie 301 to kod statusu HTTP, który sygnalizuje wyszukiwarkom i użytkownikom, że zasób został na stałe przeniesiony do nowej lokalizacji. Jest to jedna z najbardziej zalecanych metod obsługi starej struktury adresów url podczas przeprojektowywania witryny lub przechodzenia z jednego systemu CMS (np. WordPress) na inny (np. Drupal). Przekierowanie 301 jest używane do informowania wyszukiwarek i użytkowników, że strona została przeniesiona na stałe. Kiedy ustawisz przekierowanie ze starego adresu url na nowy, sygnalizuje to robotom indeksującym, że stary link nie prowadzi już nigdzie indziej. Jest to doskonała technika pozwalająca utrzymać wartość linków witryny na stronach wyników wyszukiwania (lub a href=”#”>SERP-ach/a>).

Co to jest przekierowanie 302?

Przekierowanie 302 jest przekierowaniem tymczasowym. Służy jako wzorzec wstrzymujący, gdy musisz przenieść stronę do nowej lokalizacji. Po pewnym czasie (zwykle po 12 miesiącach) powinieneś zmienić przekierowanie z 302 na 301. Przekierowanie 302 to kod statusu HTTP, który sygnalizuje wyszukiwarkom i użytkownikom, że dany zasób został tymczasowo przeniesiony do nowej lokalizacji. Jest ono stosowane w przypadku treści, które zostały tymczasowo usunięte lub nie są już istotne, albo w celu przekierowania użytkowników do zaktualizowanej wersji strony. Przekierowanie 302 to przekierowanie tymczasowe. Jest ono używane w przypadku treści, które zostały tymczasowo usunięte lub nie są już istotne, albo w celu przekierowania użytkowników do zaktualizowanej wersji strony. Nie zaleca się używania przekierowania 302 do trwałych zmian w strukturze witryny, ponieważ będzie to miało negatywny wpływ na SEO. Kiedy zmieniasz strukturę swojej witryny, musisz poinformować o tym Google. Dzieje się tak dlatego, że kiedy roboty indeksujące odwiedzają twoją witrynę, linki, które znajdują, mogą nie prowadzić tam, gdzie powinny. Jeśli nie przekierujesz ich 301 na właściwe strony, Google założy, że Twoja witryna została trwale usunięta. A wtedy usunie Cię z wyników wyszukiwania.

Kiedy używać przekierowania 301?

Kiedykolwiek przenosisz stronę do nowej lokalizacji, przekierowanie 301 jest najlepszą opcją, aby utrzymać witrynę tak przyjazną dla wyszukiwarek, jak to tylko możliwe. Przekierowanie 301 jest najbardziej odpowiednim typem przekierowania, gdy zmieniasz zawartość istniejącej strony, przenosisz stronę do nowej lokalizacji w witrynie, zmieniasz strukturę witryny lub zmieniasz strukturę adresów URL. Przekierowanie 301 jest właściwą odpowiedzią, gdy zmieniasz strukturę URL swojej witryny, przenosisz zawartość z jednej strony na drugą, dokonujesz zmian w zawartości strony lub metadanych, lub zmieniasz strukturę witryny.

Kiedy nie używać przekierowania 301

Przekierowanie 301 nie jest odpowiednie, jeśli zmieniasz adres URL strony na zupełnie inny i starego nie chcesz zachować. . Przekierowanie 301 nie jest odpowiednie, jeśli tymczasowo usuwasz stronę ze swojej witryny. Przekierowanie 301 nie jest odpowiednie, jeśli trwale usuwasz stronę ze swojej witryny. Jeśli trwale usuwasz stronę, powinieneś oznaczyć ją jako (martwy punkt) lub usunąć ją całkowicie.

Jak zrobić przekierowanie 301?

Jeśli używasz systemu CMS, takiego jak WordPress lub Drupal, proces przekierowania jest prosty. Aby zrobić przekierowanie 301 w WordPressie, musisz utworzyć nową stronę i dodać do niej następujący kod Przekieruj adres URL > Typ przekierowania > Końcowy adres URL >. W Drupalu należy przejść do zakładki Configuration > Search and metadata > URL Rewriting. Tutaj należy kliknąć na „rewrite rules”, aby utworzyć nową regułę. Dodaj stary adres URL, nowy adres URL i wybierz opcję „przekieruj na stałe”. Ponadto, jeśli używasz CMS jak Wix, Squarespace lub Hubspot, nie ma bezpośredniego sposobu na wykonanie przekierowania 301. Ale nie martw się, możesz to zrobić ręcznie, używając kroków opisanych poniżej.

Jak sprawdzić przekierowanie 301?

Aby sprawdzić, czy przekierowanie się powiodło, czy nie, możesz skorzystać z następujących zasobów: – Google Search Console: Aby sprawdzić kondycję swojej witryny i zobaczyć, czy są na niej błędy lub niedziałające linki, możesz skorzystać z Google Search Console. W tym celu należy przejść do sekcji „Przeszukiwanie”, kliknąć „Witryny” i wybrać swoją witrynę. – Screaming Frog: Screaming Frog to doskonałe narzędzie do identyfikowania problemów ze strukturą witryny, takich jak brakujące przekierowania, a może Twój CMS ma błąd, o którym nie wiesz. Możesz użyć opcji „Selector”, aby wybrać poziom główny witryny (zazwyczaj jest to '/’), a następnie wybrać opcję „Check URL Redirect”.

Podsumowanie

Przekierowanie 301 to kod statusu HTTP, który sygnalizuje wyszukiwarkom i użytkownikom, że dany zasób został na stałe przeniesiony do nowej lokalizacji. Jest to jedna z najbardziej zalecanych metod obsługi starej struktury adresów url podczas przeprojektowywania witryny lub przechodzenia z jednego systemu CMS (np. WordPress) na inny (np. Drupal). Przekierowanie 301 jest używane do informowania wyszukiwarek i użytkowników, że strona została przeniesiona na stałe. Kiedy ustawisz przekierowanie ze starego adresu url na nowy adres url, sygnalizuje to robotom indeksującym, że stary link nie prowadzi już nigdzie indziej. Jest to doskonała technika pozwalająca utrzymać wartość linków witryny na stronach wyników wyszukiwania (lub a href=”#”>SERPs/a>). Gdy zmieniasz strukturę swojej witryny, musisz poinformować o tym Google. Dzieje się tak dlatego, że kiedy roboty indeksujące odwiedzają Twoją witrynę, linki, które znajdują, mogą nie prowadzić tam, gdzie powinny. Jeśli nie przekierujesz ich 301 na właściwe strony, Google założy, że Twoja witryna została trwale usunięta. A wtedy usunie Cię z wyników wyszukiwania.

Marketing

Co to jest marketing?

okruszki chleba na stronie (breadcrumbs)

Breadcrumbs – nawigacja (okruszki chleba)