Google ADS - szybki sposób na wyniki w Google
Google ADS – szybki sposób na wyniki w Google
10 lipca 2020
Insta stories - zaistniej w social media
Zaistniej w social media dzięki insta stories
11 lipca 2020

Jesteś na facebooku? Promuj swój fanpage!

Promowanie na facebooku

Facebook jest popularnym serwisem społecznościowym oraz jednocześnie znienawidzonym i uwielbianym przez przedsiębiorców. Dzięki niemu stają przed nami możliwości marketingowe. Planujesz założyć fanpage? Zanotuj swoje pomysły, które wydają Ci się najbardziej przydatne dla Twojego biznesu. Poniższe wskazówki pomogą Ci ocenić, czy w pełni wykorzystujesz swój potencjał na promowanie swojego fanpage’a.

Stawiaj zawsze na jakość

Lepiej nie wrzucać na swoją stronę postów, które nikogo nie poruszą oraz opisów, które z powodu drobnych literek ciężko przeczytać. Kiepskiej jakości zdjęcia, zrobione od niechcenia wrzucone na fanpage oraz śmieszne artykuły nie związane z jego tematyką na pewno nie przyciągną obserwujących. Warto przeanalizować swoją branżę i znaleźć sposób na to, by mówić o niej z pasją. Zarażanie fanów swoim entuzjazmem da im odczuć, że stworzony post jest wartościowy, ponieważ zależy nam, aby komunikacja w danym temacie mogła wzbogacić życie każdego, kto styka się z naszą branżą. Warto też tworzyć nowe trendy w postaci infografiki lub filmików instruktażowych, które gwarantują sukces.

Promowanie strony i postów

Nie jest to opcja dla wszystkich, a przynajmniej nie na początek, jeśli jednak zależy nam na promowaniu na FB, warto o tym pomyśleć. Najbardziej chwytliwe treści mogą mieć niestety problem z ograniczonym przebiciem się. Możemy przeznaczyć część budżetu na reklamę na FB oraz zaplanować kampanię, w ramach której będziemy regularnie promować wysokiej jakości przemyślany content. Facebook to jedno z najlepszych narzędzi, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, jednak wiele osób oraz firm popełnia sporo błędów podczas korzystania z narzędzi Facebook Ads. Brak wiedzy czy też wiary w siebie i swoje powodzenie, nie jest wystarczającym argumentem do nie podjęcia próby promowania się.

Tagowanie postów

Warto pamiętać, aby zawsze otagować każdy dodany post. Tagowanie polega głównie na umieszczaniu znaku krzyżyka (nazywany także kratką lub płotkiem) przed słowami, których używamy, by odnieść się do tematyki danej publikacji. Taki zapis nazywa się hashtagiem. Można otagować także osoby, które mogłyby być zainteresowane naszym postem lub które są jego częścią. Ma to swój podwójny cel. Pozwala fanom poznać środowisko, w którym się obracamy, co wzbudzi zaufanie i zbuduje wiarygodność. Po drugie, otagowane strony dostaną powiadomienie, o tym, że zostały oznaczone w danej publikacji. Jeśli udostępnią ją na swojej stronie, odeślą w ten sposób swoich fanów na nasz fanpage.

Własne źródła

Jednym z najlepszych miejsc na zdobywanie fanów na fanpage’a jest własna strona www. Często na różnych stronach widać przyciski „lubię to”, aby jednak odniosły najlepszy efekt, warto pamiętać o kilku rzeczach.

– Pozbycie się wszelkich wymyślnych rozwiązań, które podsuwają takie przyciski podczas przewijania paska. Dobrym rozwiązaniem będzie kontekstowe użycie przycisku w treści i wielu miejscach.

– Ważnym czynnikiem jest także dobra zachęta do działania. Nie wystarczy zamieścić przycisk, trzeba jakoś zachęcić użytkownika podając konkretny powód: „Chcesz więcej ciekawych inspiracji? Polub naszą stronę”.

– Ostatnią rzeczą jest adres odesłania. Taka funkcja zwykle udostępnia daną podstronę, nie zwiększa to jednak ilości fanów. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest użycie we wtyczce adresu fanpage w taki sposób, by kliknięcie powodowało polubienie firmowego fanpage’a, a nie udostępnienie strony www.

Udzielanie się na grupach FB

 

Obserwując i czytając o problemach z jakimi napotykają się konsumenci, warto za każdym razem zadać sobie pytanie, czy jako przedsiębiorca jesteśmy w stanie im pomóc je rozwiązać. Gdy poczujemy się pewniej, wejdźmy w dyskusję i zaoferujmy swoje usługi. Za każdym razem, gdy zostawiamy lajka lub komentarz, innym użytkownikom wyświetla się miniaturka naszego zdjęcia profilowego, dzięki czemu nasza marka zacznie być bardziej rozpoznawalna. Nie należy jednak przesadzać z ilością komentarzy. Lepiej je zostawiać tylko wtedy, gdy naprawdę możemy komuś pomóc w zrozumieniu naszej branży lub rozwiązaniu konkretnego problemu. Należy także unikać komentarzy, które nic nie wnoszą, na przykład zawierające jedynie emotikony.