Remarketing to już nie tylko bannery Google. Zaawansowani internetowi przedsiębiorcy, doskonale wiedzą, że w dobie silnej konkurencji, o możliwie najwyższą pozycje, należy stale poszukiwać nowych, innowacyjnych rozwiązań. Przysłowiowe “ścigające reklamy” możemy uruchomić również na Facebooku. Jednak, by zrobić to możliwie najlepiej i najefektywniej wykorzystać reklamowy budżet, powinniśmy zaznajomić się z narzędziem Facebook Piksel. Czym jest to narzędzie i co powinniśmy o nim wiedzieć?.
Na dobry początek- czym jest remarketing?
Remarketing to szczególny rodzaj kampanii reklamowej. Często nazywany jest “ścigającymi reklamami”. Chodzi tu przede wszystkim o powtórzenie przekazu reklamowego, który widzieli użytkownicy już wcześniej, odwiedzając naszą stronę lub profil Facebookowy. Dzięki temu możemy zwiększyć sprzedaż produktu i konwersję na stronie. Szczególny nacisk kładzie się na reklamy Facebookowe, gdyż jak wiadomo, użytkownicy spędzają na tym portalu społecznościowym długie godziny. Specjalnym narzędziem, ułatwiający Facebookowy remrketing jest Piksel Facebook. Powinniśmy więc nieco się z nim zaznajomić, zanim zaczniemy swoją kampanię remarketingową.
Czym jest Facebook Piksel?
Co to jest Piksel?. Najprościej rzecz mówiąc jest to specjalny kod umieszczany w witrynie. Dzięki niemu możemy śledzić konwersję z reklam Facebooka. Daje nam to możliwości do ciągłej optymalizacji na podstawie statystyk, a także zbudujemy na tej podstawie targetowaną listę odbiorców, na którą ukierunkujemy przyszłe działania reklamowe. Sposób działania jest podobny do tego, który oferuje nam Google Analytics. W skrócie, możemy śledzić użytkowników, którzy wchodzą na naszą stronę. Warto wiedzieć, że Pixel Facebooka jest ściśle przypisany do konta reklamowego i jest z nim powiązany. Dodatkowo pamiętajmy, że poprawne działanie naszego internetowego narzędzia, możemy sprawdzić przy pomocy Pixel Helper.
Co nam da korzystanie z Facebook Piksel?
Istnieje bardzo wiele sposobów na wykorzystanie danych, które dostarczy nam Pixel Facebooka. W dużej mierze to od nas zależy jak je spożytkujemy i co z nimi zrobimy. Jedno jest pewne, te działania, które zdecydujemy się podjąć mają jak najbardziej zoptymalizować naszą strategię marketingową i remarketingową na Facebooku, a także umożliwić realne promowanie witryny i docieranie do szerszego grona odbiorców. Jakie zalety niesie za sobą korzystanie z Piksela Facebooka?
Śledzenie konwersji
Narzędzie pozwoli monitorować interakcje, jakie podejmowane są przez użytkowników po wyświetleniu naszej reklamy. Jest to niezwykle istotne, gdy planujemy kampanię remarketingową. Dostaniemy też możliwość śledzenia, z jakiego urządzenia najczęściej użytkownicy wyświetlają nasze reklamy. Wszystkie te informacje, pomogą nam w udoskonaleniu witryny.
Optymalizacja reklam
Facebook Pixel sprawi, że nasze reklamy będą coraz bardziej skuteczne. Poprawi się też jakość wyświetlanych informacji, a także targetrowanie do odpowiedniej grupy odbiorców. Dodatkowo narzędzie sprawi że:
- będziemy mogli targetować reklamy pod względem demograficznym
- obejrzą je użytkownicy, którzy są blisko podjęcia pożądanego działania
- obejrzą je osoby zainteresowane produktem.
Wszystko to oznacza, że możemy realnie zwiększyć ruch na naszej stronie, a co za tym idzie sprzedaż.
Remarketing
Tak, dzięki Piksel Facebook mamy możliwość skorzystania z kampanii remarketingowych. Dzięki temu skierujemy ponownie reklamy do odpowiednich użytkowników. W ten sposób ponownie odezwiemy się do użytkowników, którzy np. porzucili nasz produkt tuż przed zakupem lub pozostawili go w wirtualnym koszyku. Facebook Piksel da nam ogromne możliwości do analizy danych, dzięki czemu działania remarketingowe znacznie zyskają na skuteczności.
Tworzenie grup odbiorców, o podobnych preferencjach
To kolejna istotna kwestia, o którą powinniśmy zadbać w przypadku kampanii marketingowej, jak i tej remarketingowej. Dzięki Piksel Facebook, będziemy wstanie zbudować grupy podobnych odbiorców. Co to oznacza?. W skrócie tyle, że grupa ta będzie zbudowana z odbiorców targetowanych np. według czynników demograficznych czy zainteresowań. To znacznie ułatwi kierowanie reklam. Będziemy mieć pewność, że trafią one do osób, które rzeczywiście interesują się naszym produktem.