w

Meta opisy – jak je poprawnie ustawiać

Każdy chce, by to własnie jego witryna zajmowała zaszczytne, pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. E-przedsiębiorcy są świadomi ile czasu i wysiłku należy włożyć w jej odpowiednie pozycjonowanie. Składa się na to wiele czynników i elementów jakie powinna zawierać nasza strona internetowa. Nawet najmniejsze frazy tekstu, mogą mieć wpływ na to, jak algorytm Google odczyta zawartość danej witryny. Dlatego tak istotne są meta opisy i ich odpowiednie ustawienie. Czym właściwie one są i jak z nich korzystać?.

Meta opis a meta tytuł

Oba elementy są niezwykle istotne, ale często bywają ze sobą mylone. Dokonajmy więc podstawowego rozróżnienia. Tytuł SEO, czyli meta tytuł jest praktycznie niewidoczny dla użytkownika, ale świetnie widoczny dla wyszukiwarki. Spotyka się go w trzech miejscach:

  • w wynikach wyszukiwania
  • w nazwie na karcie przeglądarki internetowej
  • w zakładce dodanej do do ulubionych

Element ten zawiera się w kodzie HTML i tam możemy go również edytować. Z pomocą Systemu Zarządzania Treścią, możemy zrobić to z naszego panelu administracyjnego. Teraz odpowiedzmy sobie na pytanie: meta opisy- co to?. Są one widoczne tylko i wyłącznie w wynikach wyszukiwania. Nie znajdziemy ich w żadnym innym elemencie strony. Jednak jest to niezwykle istotny opis strony. Możemy edytować go podobnie jak meta tytuł w kodzie HTML. Znajdziemy go tam pod nazwą meta description. Dzięki opisowi meta mamy pewność co do tego, jak będzie wyświetlana nasza strona w wynikach wyszukiwania.

Czy meta opis ma realny wpływ na pozycjonowanie?

Zdania tutaj mogą być podzielone. Google zminimalizował branie pod uwagę zawartości meta opisów, przy ustalaniu rankingu stron. Jednak co to jest meta opis?. Otóż jak już zostało wspomniane, pomaga odczytać treść naszej strony użytkownikom. Chociażby dlatego, powinien znaleźć swoje miejsce na naszej witrynie. Dzięki temu zadecydujemy co zobaczą użytkownicy, pod linkiem naszej strony. Pamiętajmy, by meta opisy były skonstruowane zachęcająco, z punktu widzenia potencjalnego klienta. Dodatkowo w meta description możemy przemycić słowo kluczowe, co już będzie istotne dla algorytmu Google i może płynąć na pozycjonowanie naszej witryny. Wówczas Google pogrubi daną frazę kluczową w naszym opisie.

Jak skutecznie ustawić meta opis?

Przygotowanie meta opisu dla początkujących może być nie lada wyzwaniem. Najprostszym sposobem jest ustawienie go w kodzie strony, gdzie później będziemy mogli go również sprawdzić. W tym celu wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszki w dowolnym miejscu na stronie i wybrać opcję “pokaż źródło”. Następnie wyszukujemy w kodzie nazwę “description” i sprawdzamy jak został on skonstruowany. Ustawić i sprawdzić meta opis możemy też za pośrednictwem różnych narzędzi internetowych, które z reguły są darmowe. Dzięki nim określimy też czy opis spełnia wymagania wyszukiwarek.

Jak napisać meta description?

Po pierwsze powinna być to nasza oryginalna i unikalna treść, opisująca stronę. Jak więc napisać skuteczny i chwytliwy opis? Oto sześc przydatnych wskazówek, które nam z tym pomogą.

Nie bierz pod uwagę długości opisu

Nie ma ograniczenia, jak długi powinien być meta opis. Google wciąż szuka idealnego widoku listy rankingowej. Pamiętajmy, że jeśli opis będzie dłuższy, ale korzystniejszy dla użytkownika, wyszukiwarka nie zawaha się go wyświetlić. Pamiętajmy też, że meta description zajmuje określoną ilość pikseli, tym samym ilość wyświetlanych znaków może być różna.

Słowa kluczowe to podstawa

Wykorzystajmy w opisie słowa kluczowe. Zwiększy to szanse na zauważenie naszej witryny. Chętniej zostanie pokazana nasza karta opisu. Dodatkowo w ten prosty sposób, możemy zwiększyć liczbę kliknięć na naszej stronie.

Call to action

Czyli po prostu zachęta do działania. Może stanowić nieodzowny element opisu meta. Zachęćmy więc użytkownika do podjęcia określonych akcji, sprytnie wplatając w opis frazy nawołujące do działania.

Wyeksponuj zalety

Chodzi o to, by skutecznie wyróżnić się na tle innych witryn. Zastanówmy się, w czym nasza strona jest lepsza i co ma do zaoferowania. Co możemy dać użytkownikowi, czego nie dadzą mu inne strony?. Pamiętajmy jednak, by zbytnio nie odrywać się od rzeczywistości i pisać o rzeczach realnych.

Power words

Używaj w meta opisie zwrotów, które są uwielbiane przez konsumentów, np “darmowy”, “nowy”, ” łatwo dostępny”. Używajmy też słów, które mogą wpłynąć i wywołać w użytkownikach określone emocje. Śmiało korzystajmy z tego typu fraz.

Dane strukturalne

To działanie głównie dla wyszukiwarek. Jeśli rozsądnie dodamy dane strukturalne, Google może wyświetlić rozszerzony wynik wyszukiwania. Może on zostać wzbogacony np. opiniami użytkowników. Pomoże nam to podnieść miejsce strony w wynikach wyszukiwania.

Nagłówki w SEO - co to są i jak je stosować

Nagłówki w SEO – po co je ustawiać i co dają?

Słowa kluczowe - jak je ustalać

Słowa kluczowe sposobem na sukces witryny internetowej