Reklama google display network to reklama, która wyświetlana jest w sieci reklamowej (gdn), czyli w ponad 2 milionach stron internetowych, kanałów wideo, jak i aplikacji, które wliczane są do sieci partnerskiej Google. Dają nam szansę na zyskanie dużej popularności w sieci, gdyż ich niemalże nieograniczony zasięg umożliwia nam dotarcie z własnym przekazem do wielu milionów użytkowników na terenie całego kraju, ale też poza jego granicami.
Zalety reklamy w Google Display
Dzięki temu, iż w google display network wyświetlają się nasze reklamy, mamy szansę na zwiększenie rozpoznawalności własnej marki, przyciąganie zupełnie nowych klientów na swoją witrynę internetową, jak i zachęcanie coraz.wiekszej liczby internautów do rozważania zamówienia naszej usługi albo zakupienia produktu. Bardzo istotny pozostaje fakt, że sieć reklamowa google daje możliwość uzyskania atrakcyjnego przekazu wizualnego, który z pewnością będzie w stanie zwrócić uwagę docelowej grupy. Profesjonalnie przygotowane banery reklamowe pozwolą nam na poszukiwanie wartościowego ruchu na witrynie, jak i na stanie się rozpoznawalnymi we własnej branży. Nasze przedsiębiorstwo uzyska sympatię, uznanie i rozgłos, a obraz który zostanie przez nas zaprezentowany pozostanie na długo w myślach naszych odbiorców. Reklama w formie graficznej (AdWords) posiada różne opcje kierowania, jak i bardzo atrakcyjny model co do rozliczeń, dzięki czemu możliwie staje się dla nas dotarcie z przekazem do odpowiednio wybranej grupy docelowej, oczywiście z maksymalnym spożytkowaniem potencjału, jaki ma budżet reklamowy. Wykorzystajmy niewyczerpane źródło potencjalnych klientów, jakim jest z pewnością reklama gdn i kampania gdn. To, co powinniśmy wiedzieć odnośnie kampanii w Google Display Network, to głównie fakt, iż reklama graficzna jest najbardziej istotną kwestią podczas budowania wizerunku własnej marki – upowszechnianie logo, jak i charakterystycznych dla wybranego brandu obrazów pozwala na zapamiętanie przedsiębiorstwa i pozytywne skojarzenia co do jego banerów. Banery odznaczają się szeroką skalą oddziaływania, albo wręcz przeciwnie działają w wąskim zakresie, trafiając wyłącznie do tych odbiorców, na pozyskaniu których w danym momencie najbardziej nam zależy. Kampania w sieci reklamowej stanowi doskonałe uzupełnienie pozostałych działań o charakterze marketingowym, co pozwala w rezultacie na rozwijanie świadomości o naszych usługach, produktach i brandzie, w którym realizujemy własną działalność.
Czym jest reklama w google o charakterze graficznym?
Reklamy graficzne AdWords, inaczej nazywane reklamami-banerami, to pliki, które mają postać niezwykle atrakcyjnego obrazu, nierzadko połączonego z małą ilością tekstu, spełniające funkcję odnośników do promowanej usługi, miejsca, czy też produktu. Wyświetlane są one na witrynach, które należą do partnerskiej sieci Google, będących w zasięgu prawie 90 procent internautów. Baner znany jest również jako tak zwana reklama display, ponieważ jest wystawa tego, co w.naszym biznesie pozostaje najbardziej wartościowe – usługa/produkt, szybkość obsługi, jakość, ich ceny. Kampania display może zostać rozliczona w modelu CPC (koszty pojedynczego kliknięcia, bez wnoszenia opłat za wyświetlenia) albo modelu CPM (koszty 1000 wyświetleń, bez opłat dodatkowych za każde kliknięcie). Oba modele są niezwykle korzystne dla reklamodawców w zależności od efektu, jaki chcą oni osiągnąć.
Banery Google złożone są za każdym razem z podobnych elementów: nazwy firmy, treści, nagłówka, logo i obrazu. Banery reklamowe w przypadku Google Ads mogą przyjmować różnorodne konfiguracje i rozmiary. Celem ich utworzenia konieczne będzie wykorzystanie wewnętrznego kreatora banerów, dostępnego z poziomu reklamowego konta, skorzystanie ze swoich graficznych umiejętności, czy też zlecenie profesjonalnej kreacji reklam kreatywnej agencji. Połączenie ze sobą atrakcyjnej wizualizacji, jak i dobrze przemyślanego planu w zakresie działań marketingowych to gwarancja co do sukcesu reklamy w omawianym gdn adwords.