Profesjonalnie stworzona i wykreowana strona internetowa jest wielkim krokiem w kierunku sukcesu. Taką samą rolę spełnia jej pozycjonowanie. Jednak zdarza się, że dotychczasowe działania, które podjęliśmy, nie są wstanie zagwarantować nam długo wyczekiwanego efektu. Ważna jest również odpowiednia promocja, przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi. Sposobem na wypromowanie własnej witryny są reklamy. Szczególnie warto zagłębić się w system Google Ads. Czym on jest i jak on w ogóle działa?.
Google AdWords- co to?
Być może usłyszeliśmy już o tym systemie lub słyszeliśmy po prostu nazwę Google Ads. Można powiedzieć, że jest to swego rodzaju pomocna dłoń, od firmy Google, wyciągnięta w stronę przedsiębiorców. Google Ads to system reklamowy, służący do budowania i zarządzania kampaniami reklamowymi. AdWords obejmuje swoim zasięgiem wyszukiwarkę, a także sieć witryn stowarzyszonych. Dzięki temu mamy możliwość emisjo reklam tekstowych, graficznych, a także reklam wideo. Dobrze zaplanowana kampania AdWords pomoże pozyskać nam pożądany ruch na stronie, z wykorzystaniem różnych kanałów, które będą się wzajemnie na siebie nakładać. Co więcej, na efekty takiej kampanii nie musimy oczekiwać tak długo, jak na efekty pozycjonowania SEO. Jesteśmy wstanie uruchomić ją dosłownie z dnia na dzień, czym od razu poprawimy widoczność naszej strony.
Cztery najważniejsze cechy Google Ads
Zacznijmy od tego, że samo logowanie do AdWords jest banalnie proste. Wystarczy bowiem posiadać konto Google, ale chyba każdy przedsiębiorca, prowadzący działalność w Internecie takowe posiada. Skoro już istniejemy w systemie Google AdWords poznajmy jego cztery najważniejsze cechy:
- System działa na podstawie modelu licytacyjnego. Co to oznacza?. Sami reklamodawcy oznajmiają ile chcą i ile są wstanie zapłacić za reklamę. Stawki jednak determinowane są silną konkurencją w danej branży.
- Wybierając podstawowy rodzaj reklam, płacimy tylko za kliknięcie. Nie oznacza to, że jest to jedyne rozwiązanie. Możemy ustawić stawkę za np. 100 czy 1000 wyświetleń. Google Ads oferuje również stawkę za konwersję.
- Nie czekamy na wyświetlanie się reklam. Pojawiają się one zaraz po uruchomieniu kampanii AdWords. Nie mylmy tego jednak, ze skutecznością reklamy. Mimo że Google Ads dysponuje świetnymi mechanizmami do optymalizacji kampanii, to jednak potrzebna jest do tego duża ilość analitycznych danych, które zbierają się z upływem czasu.
- Podstawowe reklamy, będą wyświetlały się na konkretne zapytania użytkowników. Oznacza to, że musimy uwzględnić słowa kluczowe tak, by udało nam się zbliżyć maksymalnie do tego, co wpisują w wyszukiwarkę użytkownicy. Dzięki temu, kampania będzie trafna.
Targetowanie reklam- czyli ja zyskać jeszcze lepszą widoczność
Targetowanie reklam w systemie Google AdWords jest niezwykle istotne, by zapewnić możliwie największą widoczność swojej witrynie. Definiuje to także trafność i skuteczność kampanii. Jakie są więc sposoby na targetowanie reklam?
Słowa kluczowe
To podstawowy sposób targetowania w wyszukiwarce Google. Reklamodawcy definiują, na jakie zapytania użytkowników, powinna reagować wyszukiwarka, wyświetlając naszą reklamę. Określamy też stopień dopasowania słów kluczowych do tego, co wpisują użytkownicy.
Targetowanie geograficzne
To kolejny sposób, by podnieść trafność kampanii Adwords. Dzięki temu, nasze reklamy trafią do użytkowników przebywających na określonym obszarze lub pytających, o określony region. W ten sposób, skuteczniej dotrzemy do lokalnych społeczności, które mogą stać się naszymi głównymi klientami.
Targetowanie demograficzne
Dzięki Google Ads mamy możliwość określenia cech demograficznych, jakie powinien posiadać nasz odbiorca. Chodzi tu np. o wiek czy płeć. Oznacza to, że trafimy z reklamą do wskazanej i pożądanej przez nas grupy odbiorców, o określonych parametrach.
Targetowanie według zainteresowań lub tematów
To świetny sposób, w jaki możemy trafić do odbiorców, którzy na pewno będą zainteresowani naszym produktem. Google pomoże zdefiniować zainteresowania użytkowników, na podstawie stron, które były przez nich przeglądane w ostatnim czasie. Dzięki temu, możemy dotrzeć z reklamą do odbiorcy, który np. waha się przed podjęciem decyzji o zakupie, tym samym skłonić go do zakupu naszego produktu.
Targetowanie na konkretne urządzenia
Z raportów kampanii AdWords, możemy określić, z jakiego urządzenia korzystają nasi odbiorcy. Jeśli więc z analiz jasno wynika, że najczęściej wykorzystywane są np. smartfony, skonfigurujmy kampanię tak, by wyświetlała się tylko, na tym konkretnym typie urządzeń.