Reklama dźwignią marketingu- to powiedzenie w obecnych czasach, stało się tak prawdziwe jak nigdy dotąd. W momencie, kiedy większość przedsiębiorców przeniosło swoją działalność do Internetu, konkurencja w sieci stała się zacięta. Oznacza to, że samo bycie tam już nie wystarcza, trzeba dołożyć wszelkich starań, by nasza witryna wzniosła się na wyżyny. Niezwykle skutecznym sposobem, wypromowania swojej strony na Facebooku jest Facebook Ads. Co to za narzędzie i na czym polega jego wykorzystanie?.
Pod tą nazwą nie kryje się nic innego jak reklama na Facebooku. Dlaczego jest to tak istotne?. Chociażby dlatego, że z Facebooka korzysta ponad 2 miliardy ludzi na świecie. Dodatkowo Facebook nieustannie zbiera niezbędne dane o użytkownikach, wie czym się interesują i co robią, jak podróżują, a nawet jaki jest ich status w związku. Korzystając z Facebook Ads te dane są w pewnym zakresie udostępniane reklamodawcom. Dzięki temu facebookowe reklamy, na podstawie zebranych danych, będziemy mogli kierować przekaz do odpowiedniej grupy społecznej i odpowiednich jednostek. Umożliwi nam to, o wiele szybsze pozyskanie klientów.
To niezbędne narzędzie, jeśli chcemy mieć nadzór nad prowadzonymi kampaniami reklamowymi. Facebook Ads manager to jedno z narzędzi biznesowych, w którym możemy wybrać parametry reklam, cel i grupę odbiorców. Możemy zarządzać też przygotowaniem reklam i kampanii. Każdy zdaje sobie sprawę, że profesjonalne nadzorowanie kierowanych reklam, oznacza również, że będą one o wiele skuteczniejsze, co za tym idzie, trafią do większego grona potencjalnych klientów. Menedżer reklam umożliwi też kontrolowanie budżetu, a także edytowanie umiejscowienia materiału reklamowego. Co najważniejsze, Ads manager zatrzyma skopiowanie treści i umożliwi ponowny start kampanii w dowolnym momencie.
Reklamowanie na Facebooku stało się czymś oczywistym. W związku z zapotrzebowaniem na Fb Ads, mamy do wyboru kilka rodzajów reklam:
Odpowiedź na to pytanie, wydawać by się mogła oczywista. Fb Ads po prostu, kolokwialnie mówiąc, nagania nam klientów. Jednak jest w tym coś więcej. Po pierwsze, dostajemy bez żadnego wysiłku dane użytkowników. Nic nie przyciągnie klienta lepiej, niż spersonalizowana pod kątem jego zainteresowań reklama. Dzięki danym, możemy targetować odbiorców, a następnie dopasowywać przekaz reklamowy, nakierowany na konkretną grupę klientów. Kolejną kwestią, są dodatkowe narzędzia jak Facebook Ads manager, który pozwoli nam zapanować nad prowadzonymi kampaniami reklamowymi. Dodatkowo pomoże nam też pilnować budżetu i decydować o wyglądzie i treści prezentowanej reklamy. Wiadomo, że profesjonalnie przygotowana kampania, która nie będzie zbyt natarczywa, a za to świetnie dopracowana pod względem detali, przyciągnie oko odbiorcy, który może stać się potencjalnym kupcem. Finalnie, mamy możliwość wyboru spośród kilku rodzajów reklam. Dzięki temu samodzielnie zdecydujemy, która reklama trafi najlepiej w naszą grupę docelową, a także, która z nich stanie się łakomym kąskiem dla nowych, jeszcze niezdecydowanych klientów.